De Soto Firelite

 

In 1928 richtte P. Chrysler het automerk De Soto op als reactie op concurrenten als Nash en Pontiac. Met een groeiende na-oorlogse markt was de vraag zo groot dat bijna alle fabrikanten zeer veel exemplaren verkochten. Uiteindelijk raakte de Amerikaanse markt dusdanig verzadigd dat veel fabrikanten in zwaar weer kwamen. In 1953 verkocht De Soto nog bijna 130.000 stuks, maar een jaar later halveerde de verkoop van dit legendarische merk. De Soto reageerde hierop door haar directeur te vervangen en 250 miljoen dollar te investeren in nieuwe, betaalbare ontwerpen. Zo rolde uiteindelijk in 1955 de De Soto Firedome en Firelite van de band. Deze modellen zorgden voor een (tijdelijke) opleving van vier jaar. Toen in 1960 minder dan 20.000 auto’s werden verkocht, viel definitief het doek voor de Amerikaanse autofabrikant.

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s