De Opel Kapitän

De Opel Kapitän was tussen 1939 en 1970 het topklassemodel van de Opelfabrieken. De Opel Kapitän-modellen zijn meestal uitgerust met een zescilinder lijnmotor met een cilinderinhoud van 2,5 tot 2,8 liter. De Opel Kapitän was voor de Tweede Wereldoorlog het laatste door Opel geconstrueerde model en werd in 1939 op de Autosalon van Genève als wereldprimeur gepresenteerd. Het was tevens het eerste model dat na de Tweede Wereldoorlog in 1948 weer van de band kwam.

De Opel Kapitän uit 1958 is een zeldzame verschijning.. De Kapitän heeft een behoorlijk Amerikaans uiterlijk, waarbij vooral de panoramische achterruit nogal on-Europees aandoet. De Kapitän heeft niet alleen een panoramische (rondlopende) voorruit, maar ook een panoramische achterruit. Dat was in de jaren ’50 de grote rage in Amerika. Rijden doet ie ook als een Amerikaan: de 2.5 liter zescilinder maakt een luxe fluistergeluid en de vering is Amerikaans-week. Voorin staat een bank (die alleen in de lengte verstelbaar is; de rugleuning staat vast).

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s